Hobi çeşitliliğinde üstüme yoktur:))) Şimdilik kategorilerimde gördüğünüz kadar. Daha da çoğaltmaya çalışıyorum. Hepsi amatörcedir ve öğrenme kaynağım internettir. Dünya gözüyle, yaparken zevk aldığım her el işini denemek istiyorum.Her el işini sanata dönüştüremem ama ucundan azıcık tadına bakar keyfini çıkarırım. Bu da bana yeter.

16 Nisan 2010 Cuma

ÇANTANIN ÖRÜLÜŞÜ

Başlığa bakıp da bildiğim bir şeyi anlatacağımı sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Aldım elime ipi tığı,  deneye yanıla buldum bir yol. Doğrusu bu mu bilmiyorum. Bucanni'ye sorarız olmazsa, o bize doğrusunu gösterir. Benimki yaptım- oldu tekniği:)) Şişle lif örmüştüm de, tığla bu ilk.
  Resimlerin arasına yazmayı beceremedim.
 Önce çantanın enini ne kadar istiyorsam. o kadar zincir çektim.Sık iğne yaparak geri döndüm.Dönüşlerde hep 1 zincir çekip döndüm ki ilmek sayısı eksilmeden devam edebileyim.Tığı ilk deliğe batırırken ipi orta parmağımla geriye ittim.Parmağımın üstünden dolanmış ipi tığla çekip battığım delikten çıkarttım. Bir önceki ilmekle beraber ördüm.Orta parmağımı doladığım ipten çıkardım. Böyle devam ettim.Gidişleri püsküllü ördüm, dönüşleri sık iğne. Metal sapın yeri gelince sağdan soldan eksiltip ölçüsünü sapa göre ayarladım ve sapın arasına girecek kısmı rahat dikebilmek için , iki taraftan da iki ilmeği sık iğne olarak ördüm.
   Dikme kısmını kendiniz halledin. Anlatıp da korkutmayayım:)))

8 yorum:

  1. dün akşam görmüştüm bayılmıştım.şişleörülüyor diye düşünmüştüm.soracaktım ki bugün siz anlatmışsınız.Ellerinize sağlık çokgüzel olmuş.

    YanıtlaSil
  2. canım örnrği gçsterdiğin çok teşekkürler....sayfanın başında oturup deneme yanılma yoluyla yapmaya çalışacağım...sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Bende çanta örüyorum hemen bitmişine bakmaya gideyim.Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. ellerine saglık canım.hemede anlatıvermişsin deniycem bakalım inşallah beceririz...
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. BUNUDA YATARKENMİ ÖRDÜN...ATOM KARINCA...

    YanıtlaSil
  6. Yapacak olanlara kolay gelsin arkadaşlar. Sibel'ciğim nerede yatıyorsun? Kıvrana kıvrana ayaktayım.

    YanıtlaSil
  7. ablamda bunun morunu benim banyoma paspas örmüştü çok kullandım .

    YanıtlaSil
  8. ben de geçen yıl çanta örmüştüm, çok zenkli, sana da kolay gelsin arkadaşım, rengine bayıldım ipin.

    YanıtlaSil