Hobi çeşitliliğinde üstüme yoktur:))) Şimdilik kategorilerimde gördüğünüz kadar. Daha da çoğaltmaya çalışıyorum. Hepsi amatörcedir ve öğrenme kaynağım internettir. Dünya gözüyle, yaparken zevk aldığım her el işini denemek istiyorum.Her el işini sanata dönüştüremem ama ucundan azıcık tadına bakar keyfini çıkarırım. Bu da bana yeter.

3 Eylül 2012 Pazartesi

KURUMUŞ POLİMER KİLLERİ KURTARMA:)

Bekleyen killerimin çoğu kurumuş. Gidip yenisini alacak değilim tabii ki. Kurtarma çalışmaları yapmadan alınmaz değil mi? Bebe yağıyla yumşadıklarını biliyorum ama mıncıklamaktan ellerim ağrıyordu. Şu yöntem işe yaradı. Fayansın üzerinde kuruyan kili bıçakla kıydım. Naylon torbaya doldurdum.
Kırıntıları torbanın köşesine biriktirip, içine birkaç damla bebe yağı damlattım. Yağın heryerine yapışması için biraz mıncıkladım.
Poşetin köşesini hamur makinesine sokup çevirdim. Ta taam... Pestil gibi ezilmeye başladılar.
Üç beş kere silindir aralığını azaltarak ezdikten sonra poşetten çıkarttım. toparlanıverdiler kolayca.
Artık olduğu gibi makineden geçiyordu kolayca.
Keyif için üç beş çevirdikten sonra istediğim kalınlıkta açtım.
Pambık gibi oldu:)) Yalnız yağını fazla kaçırmışım biraz fazla yumuşak oldu:)) Hamuru yayıp içine biraz daha kuru kil kıyıp kapattım. Tekrar makineden geçirdim. Olduuu... Çok cimriyim çokk...:)))

17 yorum:

  1. Çok iyi bir bilgi buuuu...

    YanıtlaSil
  2. Polimer kil çalışmalarını hayranlıkla takip ediyorum ama henüz hiç denemedim bilgi dağarcığımda bulunacak.Çok teşekkürler.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Harika bir bilgi bu Nedret ablacım. Benim de bir yerlerde duran killerim var. Elim değip yapamadım:( Kim bilir ne haldeler... Kuruduysa üzülmeyeceğim artık:)

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederiz sevgili nedret hanım çok işimize yarayacak:))

    YanıtlaSil
  5. Makine yoksa n'apçez ???

    YanıtlaSil
  6. bu bilgi çok işime yarayacak, aklına sağlık, teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Hiç polimer kil'im olmadı:((Küçük emrah), ama olunca bu bilgi çok işime yarayacaktır kesin, teşekkürler can:))

    YanıtlaSil
  8. eline sağlık ben bundan bir şey yaparım mantığı yerşince beynimize atamıyoruz canım yaa:)

    YanıtlaSil
  9. harikasın harika.
    Ben de kurtarma merakımdan dolayı her zaman kafa yorarım.Neyse ki evde bulunmasına rağmen fimoya henüz bulaşmadım:))
    Keçe için de bir zamanlar böyle yazdığımı hatırladım şimdi:)))

    YanıtlaSil
  10. Sizden her eve bir tane lazım :) Ellerinize sağlık. Bende oyun hamuru kuruyunca hiç atmam . Ilık su ile yumuşatırım. Bundan sonra bebeyağı ile yumuşatmayı deneyeceğim . Bakalım neler olacak. Sevgiyle kalın ...

    YanıtlaSil
  11. Çalışmalarımda polimer kil kullanmıyorum ancak,bu gerçekten harika bir kurtarma operasyonu olmuş.Eğer ilerde ben de polimer kil kullanmaya başlarsam mutlaka bu yöntem aklıma gelecektir.Teşekkürler Nedret Hanım sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  12. Zekalı kadııın. Süpersin ne diyeyim. Aklınla bin yaşa.

    YanıtlaSil
  13. Ayyy bir ton kilde bende var !!! N'oldular acep? Sağol varol Nedret'ciğim

    YanıtlaSil
  14. Süper bir paylaşım olmuş. Benim de bir yerlerde üşengeçliğim ve zaman yetmezlği nedeniyle kurumuş polimer kilim olacaktı. Aramaya üşenmezsem bu harika bir geri dönüşüm olacak benim için. Teşekkür ediyorum. ablacım.
    ozlemkan

    YanıtlaSil
  15. ben olsam aa kurumuş bu deyip atardım.seni nasıl takdir edeyim bilemedim.çok zeki ve pratiksin

    YanıtlaSil